GAH, vill ha pengar och kläder :D







Så jävla sugen på förändring nu alltså! :D
Blir nog att börja med att färga håret, sedan skulle det inte vara fel med lite ändring i garderoben också! ;)

















Gillar kläderna och den sidan skarpt!

gött moos!

Tappade nyklarna idag... IGEN! tippat mig!  Vi letade som tokar men hittade dem inte.
Tur att jag "bara" har cykelnyckeln och skåpnyckeln på´n.
Fast kan kanske vara därför som jag tappar dem helatiden? :S
Tror de ligger i snön någonstans.
Så ska nog sluta vara kaxig, åkte på ganska mkt snöstryk idag! :O haha!
Men bara så alla vet, ni kommer få igen! ;)
Blev film på geografin, skönt! Lilja 4-ever någinting har jag för mig att den heter.
Sedan hem och gick en liten tripp med lillebror. Alltid skönt framförallt när man har bra musik på luren! höhö
På fredag blir discobowling med tjejorna, naaaajs (;

/a.s


 


varför kan inte snö vara varmt?

Hm, det bästa med måndagar i skolan är att vi slutar "tidigt"
Skönt att det inte är några prov inplanerade denna vecka, ÄN!
Såg nya skemat för nästa termin, ser ju lite ljusare ut.
Hoppade över f-gym i morse, har fortfarande sådär konstigt ont i knät.
Ska börja köra rehabträning så fort jag inte har lika ont i knät. bååring!

Gud saknar min andra halva, bli bättre NU NU NU!
Men fatta om jag hade haft comviq nu, då hade vi kunnat dryga iallafall fia! ;)
Men utan pengar kommer man ingen vart, så det får bli att önska sig av tomtefar, höhö!



29 dagar kvar.

snö, vit snö!

japp, sandra och jag kom helskinade både till linda och hem! skön......t!
Innan vi kom till köping så hade vi svängt förbi på konsum och köpte en massa frukt,
glass och fingrar! yumie:D
Vi kollade idol på en svartvit bild! hahah! Men viktigaste var väl att vi hörde när de sjung?
Tyckte allt att det var rätt som åkte ut faktiskt! :D

På hemvägen så var det först en ambulans som drog förbi oss i en väldans fart.
Sedan såg vi en nedrans massa ambulanser som stod längs vägen!
Usch, läskigt :/ Bara hoppas att det gått bra!
typ att det var en katt som klättrat upp i ett träd och inte kom ner av sig själv. (:
(önsketankar)



Ikväll då? :)


den lilla röda :D

snart ska sandra och jag ta hennes lilla röda pärla
och sakta sakta åka in till köping där vi ska joina hurtsson.
Men innan det så ska vi svänga förbi konsum och köpa lite smått och gott!
Bara hoppas nu att linda har fått ordning på sina kanaler! haha, tabbe annars!

Sitter och kollar på My super sweet 16. fububblan vilka snorungar!
En tjej skulle få en bil men var tvugen att klara uppskrivningen ( så klart)
Hon klarar det inte... (stackare) Men hon fattar inte att det är hennes fel utan
blir förbannad på sin pappa? värt?


you rock my world

Freda fredag fredag.... ledig ledig ledig! låter sjukt bra i mina öron ;)

Jo, vi är ju lediga eftersom vi pluggisar var i skolan till 21.00 igår.... (öppet hus) höhö!
Vi slutade skolan vid en två igår, hem och dusch och lite sånt.
Sedan följde jag med syster och malin till stadsgården där vi fikade innan jag skulle tillbaka till skolan.
Väl där träffade vi max och jonas, så vi fikade lite med dem också!
Max, jag har två slag kvar på dig! :D
Kvällen knallade väl på. Vi gjorde inte så mkt, gick mest runt  och kilade och stod med fotbollsgym!
Uppträdande bjöd kvällen också på, haha! [;
Håller på att få bilder av jenny från igår också, haha finns många klockrena bilder ;)



 
HAHA, kolla sandra, klockren träff!;)

18.o0-21.0o!

Svenska prov idag, tror jag vågar hoppas på G iallfall.
Sedan har vi bara gått runt och fixat lite inför kvällen.
Hem vid en två,  och nu ska jag duscha och få upp lite värme
sedan är det chill en stund innan det är dags att åka tillbaka till skolan!
Sofia opererades idag, jag hoppas det gick som det skulle. [:
Så det blir nog umgås med henne i helgen eftersom hon inte får göra så mkt ett par dagarframöver.

Men, vi ses ikväll hoppas jag!


Every night in my dreams I see you, I feel you.

Onsdag, halva veckan har gått! (y) Fast denna vecka är ju lite speciell, öppet hus imorgon, så ledig på fredag?!
Men, dagen började med f-gym.... sämsta träningen på lääänge. 
Var på en helt annan planet tror jag.
Pluss att känt kändes inge vidare alls idag :S  Hakade upp sig och gjorde ont.
Har inte hänt på länge nu. Så jag trodde det blivit bättre, men där fick jag. Sedan så fixade vi lite inför imorgon och slutade med Geografi provet. Säger inget om det så har jag inget sagt.
Nu ligger jag i sängen, fryser och kollar på top model!
Sedan blire klockan halv sju att kila iväg till bibblan för att där ha möte med södra, hoppas att de har nå rikigt bra att komma med! :)

yes, yes!

Styra upp mig med uppdateringen syster? Jo kanske, om jag hade nå intressant att skriva om.
I mitt liv händer det just nu... plugg, plugg och faktiskt lite mer plugg!
Geografi - jordskorpan, konvergens, vittringsprocesser? vem bryr sig?  
Det roliga med allt plugg är att även fast jag pluggar och pluggar så fattar jag ändå inget! (y)
Men hörde av andra i klassen att de inte heller fattade nå så det känns ju lugnande. eller? :O
Skönt att de är lite senare på dagen som provet är, så kan vi göra som vi brukar göra...
Plugga tillsammans [; höhö!
Nej, nu ska jag kolla igenom geografin igen, '
sedan ska jag slänga papprena åt skogen en stund... mitt huvud mår inge bra, inte heller min hals!
Börjar få såndär morgon och kvällshalsont! :S Gillas INTE!


sgtaa, yes you are (;

/ a.s

volleyboll

mh, snart dags att börja planera lite inför volleybollturneringen som vasa alltid har en gång om året.

Vi har iallfall ett ganska så starkt förslag, bara hoppas att man hittar rikitgt najsiga grejor till det!
Hoppas nu verkligen att det är många som ska vara med och som vill klä ut sig ;) as kul ju!

ett litet smygtitt på vad vi planerat kan ni ju få (; höhö



Fast, nu är det upp till er fantasi att försöka lista ut vad det är för någonting ;) haha!

Difficult, hard - you

Måndag, yippi! not.
Men, faktiskt så är måndagar en av de få dagar som är helt ok.
Eller gillar inte alla lektionerna men, det är en av de dagar
som vi slutar ganska så tidigt.
Men å andra sidan så var denna måndag väldigt seg.
"Bibblandamen" hade en så otroligt seg genomgång med oss sista timmen
om någonting som inte ens berör oss nu i tvåan! (y)
Tror aldrig att jag haft så mkt myror i kroppen.
Som tur var hade jag mikkis brevid mig som hade lika svårt att sitta still.
Så jag behövde inte känna mig helt ensam  ;]

Nu väntar korv och potatismos!

pinsamt!

... elin hann komma hem.
Men det kanske hon inte skulle ha gjort? För oj, idag gick det inte alls lika bra:P
Fick ett feting motorstop mitt i vägen! Gah, panik!
Men jag körde till köping via himmetavägen, sen till krillan och sedan en liten bit på valskogsträckan.
Men eftersom att det gick bra just då så körde vi runt lite i båga också.
Vi körde upp förbi ekbacken. Måste stanna vid guppen eftersom en tant ska gå över. Men tanten står och tittar på naturen och har inte riktigt uppfattat att det bildas en bilkö framför henne och BAKOM mig...
Tillslut inser hon att hon kanske måste gå över.
Jag börjar köra och kör över guppet. Sedan ska jag växla till 2:an men får i 4:an på nå v och bilfan dör.
pappa: släpp kopplingen! jag: VA? släppa kopplingen?
Men jag gör som pappa säger, men har tydligen inte bytit växel. Så visst fan dör bilen igen!
Tur att pappa är van och inte får panik som jag, så det fixade sig tillslut iallafall ;D
Men inte gav vi upp för det där, nej!
Vi körde vidare och då gick det ganska bra.
Men gud vad mkt det är att tänka på, ser inget annat än allt som händer på vägen.


Godmorgon.

Gårdagen bjöd på övningskörning sen tacomyys.
Efter det så skjutsade syster mig till my girl.
Där efter så skulle vi ta ett beslut ifall vi skulle vidare upp till ElinP.
Och lisa fick oss taggade så vi tog våra ben och knallade upp!
Väl där då? jo det var väl kul att träffa lite folk typ! c(;
Men jag måste ändå påstå att jag var ganska bäst på bluffpoker ;] höhö!

Far och jag skulle ha kört lite nu också.
Men vart är min syster? och vart är våran bil?
jo, inte hemma iallafall! :O 
Så det ser inte ut som om vi kommer hinna det,
innan det är dags att åka på träning?

the winner takes it all

But tell me does she kiss
Like i used to kiss you
Does it feel the same
when she calls your name? 


Det är inte lätt när det är svårt

Som jag tidigare skrev, så tog jag och pappa bilen och övnningskörde...
Körde runt lite överallt idag faktiskt! (y)
Det går framåt ;) höhö!


Men vet fortfarande inte vad som händer ikväll?
Viqy snackade nå om myskväll med oss fyra?
Hur blev det med det? ;) haha
Eller om man ska joina sis med film och hemma kväll? 
Ah, skriver nog sen om vad min intressanta lördags kväll handlade om^^
(lär bli ett kort inlägg)


What?

Nyss kommit hem från Kolsva. Var och kollade på Anton när han lirade handboll.
De förlorade tyvärr, men jag har en otroligt duktig kusse iallfall! Bra kämpat grabbar! :D
Tror jag och far ska ut och köra lite bil idag, en stund sen nu. Men sen då?!


Igår gick fam. seger till "bakfickan" och åt. Det var riktigt gott!
Men jag fick lämna WO ganska snabbt eftersom att linda och lena kom och hämtade mig.
Upp till dem, kollade på idol. Sen skulle vi vara fyllechaffis till Emma,Linda och Mård  som skulle till klaras i örebro ;D
Haha, ja ni brudar det var en upplevelse;)
haha fulla brudar och ingen hittar (y)
jag tyckte lite synd om linda där! ;D

När jag kom hem så trodde jag att någon satt och ströp en katt.
Men det visade sig att det var elin och dem som satt och sjung singstar, inte lätt att höra skillnad ibland ju ;)
Tyvärr så sa elin och malin att de skulle sjunga igen nu.
Jag tkr synd om oss och om grannarna...



/a.s

ja, men det är ju faktiskt MIN blogg!

hm, när man är sjuk och har tråkigt så får man väl roa sig med annat? ;D
hahaha





































Fast känner ändå
 att jag hellre vill
 vara helt frisk,
göra nå helt annat
än att sitta & ta
en massa egobilder.
höhö
!

Medelhavskryssning

78 dagar sedan så satt man och tittade ut här.

78 DAGAR?! det är ju helt sjukt vad fort det har gått!

39 dagar kvar till jul!
6 dagar kvar till jullan blir 18!
224 dagar kvar tills jag blir 18!
Nå mer skoj som händer framöver?

Said I'm so sick of...

Mmh, så där jätte rolig fredagsmorgon kan jag inte påstå att jag har...
Vaknade med ett jävla ryck av att klockan ringde, jag fick panik och trodde att jag ställt klockan fel.
Så sprang upp ur sängen, och redan då kände jag att jag fan inte mådde bra.
Men gick ner och åt frulle iallfall för att prova ifall det kanske var mitt "ryck" ur sängen
som gjort att jag mådde dåligt.
Men nope det var det inte jag mådde inte alls så bra. Så idag blir det inget Intersport för mig! :S
Det blir en filmomys dag för min del. Och känner jag mig själv rätt så kommer jag väldigt snabbt tröttna på det!
Men vill man bli frisk så finns det inte så mkt annat att göra va?!
Ska grovleta igenom huset och datorerna efter bra filmer att se på. 
Känns som om det typ skulle behövas en 100 st för att göra min dag någorlunda bra!



/ a.s

mjösik

hm, har hållit på en bra stund med min "ipod".
<<----
Men låtarna vart totalt värdelösa -.- kunde inte lyssna på dem eftersom att internet laggar helatiden.
Så det visade sig att det inte alls var vissa av de låtarna som jag skulle ha! haha
Men ska ändra, lovar.. men inte ikväll. Så enjoy yourself med dem här så länge!

Ögongodis.

Shit vad man gick på sista orken på trafiken idag, fattar inte hur man kan få gå sådär länge.
Men som tur är så har man en Herman som håller en vaken ;) haha!
Hem, käkade och kollade tv en stund. Och nu hamnade man där man alltid hamnar på kvällarna... framför datan.
Det är helt sjukt vilket kul liv man har! Verkligen! Och inte blir det bättre av att Emil skriver och säger att han är bäst.
Jag gillar lixom inte folk som ljuger! 

Håller på med grejjs till öppet hus i skolan nu, finns det nå segare?
Vem vill veta historia om Intersport? och vill man det kan man väl göra precis som jag gör... söka på internet? gaah! så mkt onödigt arbete. Kommer ändå inte vara någon som ställer sig och läser det!!!

Kan ju passa på att göra lite reklam för oss när jag ändå håller på. 
Så, som jag skrev så är det Öppet husVasagymnasiet den 20/11, alltså nästa torsdag.
Helt klart värt att titta förbi tkr jag, höhö!




r-r-rubrik

Hej.
Känner att jag börjar bli små sjuk, har lite ont i halsen och huvudet :/ 
Men ska försöka att klara av denna långa dag iallafall! Och dagen imorgon. Gaah, orkar inte!
Men tror jag blir själv hemma imorogn, så kan vila upp mig då! eller? ;) höhö!


/a.s

girl on fire

Som jag tidigare skrev så skulle jag gå ner och laga mat och...
Ja, jag kan faktiskt laga mat. Tro det eller ej, men det blidde gott! 
Jag bjöd på couscous, bacon och wok.
+ att jag gjorde någon sås till :)
Är faktiskt stolt över mig själv, vilken fantasi!  
Det låter kanske inte så gott och jag brukar inte gilla sånt där.
Men jo det blev bra tillslut, det tyckte mor och far också ;)

Kollade nyss på "bonde söker fru" Jag vill ha sommar och sol!
Inget jävla regnväder, usch! 
Föresten... Ingen ledig yngre bonde som letar efter en tjej? ;) haha!
Jag vill flytta ut på landet, eller iallafall bort härifrån! 
Vem vill bo "mitt" i stan där alla volvosnubbar åker och sladdar och töntar sig
så man inte kan sova om nätterna?! -.-


Nu sitter jag framför datan och lyssnar på en massa musik som jag fått, tack Sgt ;)


/ a.s


all i want, all i need, is to make you breathe

slut på prov för denna vecka!
nöjd? njae.. eller vet att jag kunnat gjort bättre men har inte riktigt orken till skolan just nu :S
Men det är skönt att det inte är nå mer plugg för denna vecka iallafall. väldigt skönt. 
Fast det är en lång dag imorgon (halv sex) och på fredag (fem) men hellre det än massa plugg utanför skolan! :P 
Kollar på "10 orsaker att hata dig" i skolan med Heath Ledger.
Skaplig kille det där, men ja filmen är väl helt okej också (:
Nu ska jag ta mig från datan en stund och gå ner och försöka laga någon god mat åt mig! haha

take care! / a.s

A point of View

skolan gick fort;)
så efter skolan så drog jag och älg upp till nautilus och tränade och bubblade en bra stund, borde vi göra oftare!
Sedan gick jag hem i spöregnet -.- Hem snabbtorkade och sedan iväg in till köping där vi skulle kolla efter innomhus fotbollsskor :) hittade ett par tillslut.. men de skär sig ganska rejält mot de gula! haha men men ;)
De var iallafall sköna och det är väl viktigast? :)
Nyss ätit mat och nu känner jag att jag snart verkligen måste sätta mig och plugga på idrotts provet som vi har tills imorgon, men de tar emot :/

cia, bye!


all over again

kul, väldigt kul... när jag jenny,elin och boy kommer till träningen visar det sig att de flyttat fram träningen även fast vi fick sms typ i fredags kväll att träningen var 15.30 men nej, träningen var 14.30... så de var i fullgång när vi kom! :S
men men, vi han träna i typ en timme iallafall.
Sedan hem och bara slappa, är trött. huhu!
F-gym imorgon är inte så lockande just nu. Linda, träningsvärken börjar smyga sig fram även för mig nu;) hahah!
Kollar på nya oth avsnittet just nu, najs (y)





over and out / amanda

9/11-08 stolt.

jag är fan stolt över mig själv, jag tog en hel vit helg! ;k
Helgen blir faktiskt längre om man inte festar bort den, huhu!

Jag har precis ätit frulle. Och nu ska jag snart hjälpa mamma med maten, för vi får besök :)
Sedan hoppas jag att jag hinner övningsköra lite innan f-träningen också.


xoxo
amanda


feels like tonight.

Intersport igår till kl.17.00.
Dagen gick fort och jag tkr fortfarande att det är kul ( tro det eller ej).
Sedan kom Linda och hämtade mig och så åkte vi till Kinaresturangen och beställde mat. Där träffade vi även en konstig person som ville folja med oss upp till Linda. Kunde inget annat göra än att säga, okej!
Så sofia larsson (tror jag hon presenterade sig) följde med upp. Vi åt maten, kollade idol och sedan kikade vi film. skönt!
Jag är verkligen inte fest sugen, men känns som om alla andra är det! haha (y)
Idag då? hm, kanske rida :D
Annars så är jag as sugen på en dag/kväll på badet.
Kolla ut liksom! Typiskt bad och film väder :)


take care / amanda

without you

Torsdag idag, innebär alltså att det är en väldigt lång skoldag.
Men tro det eller ej så gick den ganska fort. Lite för fort ibland kanske ;)) haha!
Trafikkunskaps prov sista timmen hade vi också. Jadu vad fan ska man säga om den? går ju att kryssa i det man tror och det kan vara käpprätt åt helvete! :S Men kan inte så mkt annat göra än att hålla tummarna!
Efter prover så satt herman och jag och jobbade flitigt med några uppgifter. Vi vart klara ganska snabbt så då kollade vi på massa roliga klipp, och jag tror allt att Berit också tyckte det var kul ;) eller vad tror du johanna? ;) haha
Tycker synd om dem som fick köra idag, för när johanna och jag gick hem så var det as mörkt och tjock dimma! kul -.-

Nu sitter jag och väntar på att maten ska bli klar, så försöker roa mig så gott som möjligt med musik och annat.
Jag har kommit på att jag har fan ingen bra musik :S Tänkte på det när jag lånade fias ipod igår där det var bra musik (y)
Ändring på det!!!


a moment like this.

F-gym i morse, vi var inte så jätte många så det blev ganska jobbigt!
Eller så är det bara en själv som har tappat en massa ;) vem vet? (; 
Jag var väldigt trött på skolan idag, så sista lektionen jobbade jag och ruben in,
vi kände inte för att sitta i skolbänken så länge. Ruben åkte hem med det tidigare tåget.  Men jag, även fast jag var trött på skolan så satt jag kvar och väntade på Sofia. haha! (y) men skönare att lyssna på musik och tare piano än att sitta på lektion :)
Nyss var familjen segerstedt + sofia uppe på Pronto och käkade as good kirrebarre sallad! mmh, mkt god!!
Den kan jag rekomendera : D
Nu sitter jag med fia, plugga lite på trafiken och lyssna på musik blir våran kväll typ, om inget annat inträffar ;)



Från och med idag så ska jag, då och då skriva in olika kommentarer som sofia larsson slänger ur sig!
(iallafall så länge jag orkar och kommer ihåg dem) haha!

Börjar med denna som hon sa idag när vi satt uppe på Pronto.
"Man kollar nästan som i kors när man dricker" säger hon och sneglar på mamma som precis har druckit! hahahaha!

Musik

 Nu när jag ändå håller på så bjuder jag på lite mer bra musik.





Och även ett klipp på ola, när han sjunger show me heaven!
"alltså det är stora, mastiga fotbollskillar som käkar gröt och grejjor"
haha!
 

mmmh! ;k

Tisdag
Var med på idrotten iallafall idag, kanske jag inte skulle ha varit men. Vi hade biip test eller vad det heter. Gjorde ont till en början sedan släppte det. Men när jag skulle svänga en gång när det gick lite fortare så klev jag snätt och då gjorde det ont igen :S vad är det för fel? men men. Sedan gick skolan ganska snabbt. Vi fick reda på svenska uppsattsen, och det gick fan bra (y) Ska snart ut och gå med älgen! Blir kanske en donken fika också? ;) lika bra att passa på, right? ;) haha




Bjuder också på en ruggit bra låt nu såhär en tisdagseftermidda ;)



ja, men hej tjena halå va!

Skolan har börjat igen, weey! not!
Hoppade över f-gym idag, har fortfarande ont i vristen.
Men ska nog försöka vara med imorgon på idrotten iallafall, köra så länge det går.
Slutade ganska så tidigt idag.
Så jag tog en One tree hill dag, så bra! (:
Och nu har jag nyss druckit te och ätit mackor med familjen.
Min familj är inte normal, bara så ni vet :D <3 haha
nej, nu måste jag verkligen sova annars så kommer jag aldrig orka upp imorgon!



men hurru...                                       vi ses!

xoxo

Jahapp då var lovet över, fan! :(


Gårdagen började med att jag och far tog bilen ut och körde lite, gick ruskigt bra! Körde runt LITE i båga också (y) det går framåt ;) haha
Sedan så kom larsson hit och det vart dusch, fix och mat. Älgen kom och hämtade oss runt tjugo i sex. Och då bar det iväg ut till byggdegården! Härliga är ni brudar :D Kul att träffa folk som man inte träffat på jätte länge också:)  Det var alltså en helt okej kväll! Men nu har jag så grymt ont i fötterna och i min vrist, tror jag har stukat upp det som jag hade stukat tidigare -.- lyckat! Och ifall det var någon som tyckte att det var bra musik igår så kan jag ju bara tillägga att jag var med och djade lite ;) haha sjukt kul!
hahaha ah visstja, när jag vaknade imorse kom jag på en massa grejor som man sa/gjorde och fyfan trodde jag skulle dö! men just då var det kul;)
Nej, nu ska jag ta och gå ner och hämta ett äpple och en mandarin, äta dem, borsta tänderna, säga godnatt till familjen och släcka lampan... tunkt det kommer bli att gå upp imorgon!


Prata först, tänka sen? ;)

riktiga kockar!

Maten igår var sjukt good! yummie :D

A&S - Förätt: kyckling, curry - skinka, lök röra med bröd
E&E - huvudrätt: Kycklingfilé, krutånger?!, sallad, vitlökssås, melon,
och en massa annat gott!
A&S- efterätt: Glass, varma bär, chokladfingrar!
 

RSS 2.0