you give love a bad name

Nyss hem kommen från Ida där jag Elin, Malin Ida och Ida tillbingade kvällen med massa mat, melodifestivalen och lite mer mat. Mycket mysig lördagskväll. Tackar jag för :) Blev en tidig kväll iallafall, för forsbybrudarna har match imorgon. Så jag och Elin körde hem Ida till götlunda där vi också fick se att Ida bor i ett sjukt fint hus (väldigt avis ja!) Nu är jag hemma och lyssnar på massa musik och försöker bli trött. Men det går sådär!


Ni som är bra på hår... Är avfärgning bra? Läste på förpackningen idag och det lät ju ganska så bra... nog för att jag vet att jag kommer bli väldigt orangehårig/grönhårig eller någon annan konstig färg, men det är det kanske värt? Iallafall kanske bättre än det som jag har nu va. Hatar verkligen utväxter. Och det är ju ingen liten heller!!!  Baah.



// a.s


Störande!

Baah, bra störande.. efter allt arbete med slingorna så händer INGET! Eller jo, det blev kanske en aning ljusare nyans men inga blonda slingor eller nå. Så ser värre ut än jag gjorde innan. Utväxten sysns också mer än tidigare. Vad hände? Men känns som om håret inte tog så mkt skada så blir kanske att bleka det snart igen... Ge det ett nytt försök! Något ska iallafall göras! Aja, nu ska jag ner och tröst äta. Eller ja, fixa någon lunch åt mig. Sedan när Elin kommer hem från jobbet så ska jag sno hennes solkort och gå upp och sola lite. Kanske blir as brun och ser blond ut då? Vem vet? ha ha.

Orange? Tappa? Bra? who know? ;)

Hahah, kul man kan ha åt en farbror som petar näsan!
Fredags underhållning för fam. segerstedt ;)
Ja, det blev en skön hemma kväll med mor och far hemma igår. Kollade tv och åt gott.

Just nu sitter jag med slingor i håret. Sjukt nervös är jag. Men kan ju inte bli annat än antingen att jag tappar håret eller förfärligt fult. Så lika bra att ställa in sig på det. Men sitter och pratar lite med Linda Norling som är duktig på hår. Så ska nog föröska boka in en dag med henne och se om hon kan fixa till mitt hår sen. Så nu får jag ta det som det är. Blir väl toffs och mysse i Danmark ;) haha

Slänger nog in en bild på håret lite senare om jag inte har gått och grävt ner mig!

Men det blir väl förhoppningsvis bra tillslut!
Önska mig lycka till va! ;-)




















visst





jag skulle ge dig
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så




every rose has its thorn, aj!

Tjenare sådär på kvällen.
Nyss smockat i mig en kycklingrulle. Min tjockis dag idag. Länge sedan sist nu känns det som! haha
Jobbade iallafall hos mormor och morfar idag. Jobbigt som tusan vare. Och ja "every rose has its thorn" kan lova att varje förbaskade gren också har det. Fyfasiken vad taggar i fingrar och armar man fick. Även på ryggen faktiskt. (Jobbade med en såndär växt som klättrar på väggen) Även fast nästan hela gården var full av grenar så fick vi bara ner halva sen var vi helt döda i armar och huvud. Fast mycket bra jobbat av morfar och mig. Så nu är man iallafall några kr rikare (-:


Var ju iväg och shoppade med syster i Onsdags
Det jag fick med mig hem var:
En t-shirt
En mjukiströja
En t-shirt/klännning
Ett par leggjeans
Och lite smycken.

Sveriges bästa bild och bildkvalité!

Sofia Larsson

Sov sjukt skönt inatt, skönate än vanligt. Så vaknade tidigt, utvilad och pigg. Skönt!
Nautilus blev det inget i morse ändå. Vi kände att kropparna behövde vilas lite från styrka. (Dubbelpass igår ju!) Men ska nog ta mig ut och gå lite senare och bli av med lite tränigevärk. Fint väder är det ju också! Fast nu har jag inte min tok att gå med. Gud jag saknar henne verkligen, nu har hon varit borta alldeles fööör länge! Pratat lite med henne via sms och de har det kanon bra! (tur det) Men känns konstigt att inte kunna prata lika mkt som vi är vana vid att prata med varandra. Vi har ju en helt del att ta igen när du kommer hem skruttis! Fast mer än en vecka är det kvar tills du kommer hem. Buuhu! Aja, man ska inte gråta över spilld mjölk, vi ses ju "snart" iallafall! ;)
Nä, nu ska  jag ner och kolla vad syster gör (låter som om hon fixar till nå gott i köket (; ) Hörs senare!


Hehe, ja bilden är ju iallafall inte från igår.
Men det är ju fortfarande vi två så! ;-)

<3

nöjd tjej

Efter jag och elin hade käkat upp så kom kusin Melker förbi en sväng, sedan tog vi MUT och åkte för att hämta lillkussen också. Hem till dem där det blev mellis och massa tok. Fick/lagade även mat där innan träningen. 
Så kom precis hem från träningen. Skönt att träna och skratta av sig lite igen även fast kroppen var seg.
Haha, vi hade verkligen en spårad träning, uppvärming sedan styrkebana och sen innebandy spel. Och när fotbollstjejer får tag i klubba och små bollar så vet man aldrig vad som kan hända. Svullna fingrar, röda bollmärken på ben och lår, 2 söndertrampade bollar och ja... jag kan fortsätta. Kan bara medela att Ida, du lär ju skaffa ögon i nacken tills nästa gång jag möter dig!  you gooing dooown ;);)  haha!
Riktigt skönt att kommit igång lite med träningen nu, men kommer ändå vara död nere i Danmark för löpningen och kondisen är inte på topp än, men den kanske kommer.
Imorgon så blire upp lite tidigare för första gången på lovet. Vi ska försöka vara uppe på gymmet redan vid en 10. Får se hur det går! haha


Nu vill jag verkligen gå mot ljusare tider igen, kan ingen bara uppfinna någonting som gör att man blir blond och fin direkt? slipper den där fula mellanfärgen, eller bli fläckig och randig? Tyvärr så är som sagt pengarna slut för denna månad. Men känner att jag verkligen måste göra NÅGONTING med håret snarast! Får se vad jag kan trolla fram. Kanske verkligen måste bli att jobba hos M&M någon dag framöver?














































torsdag



Hm, lovet börjar gå mot sitt slut... eller nää! en HEL vecka i danmark ska vi hinna med också! Gillas mkt!
Idag så blev det vakna av sms av syster igen... Upp åt frukost sedan upp till nautilus och körde där. Skönt men känns som om träningen ikväll kommer bli tung. Men behöver man komma igång igen så! Hem och städade hela övervåningen. (hade lite ångest från igår) Men nu är det fixat. skönt. Skulle även jobbat hos mormor och morfar idag hade jag planerat men hörde att de var och åkte i backen så får kanske bli imorgon. Men just nu känner jag ändå inte paniken av pengar, brukar bara känna de när jag vill handla kläder och det är just det jag har gjort. Så nu får jag stå mitt kast!!
Aja, medans jag var duktig och städade så fixade Elin lite käk till oss och nu ropade hon precis att det börjar bli klart. Kan inte bli bättre (y)


Mat nu, hörs senare antar jag!
Och ja, jag ska fixa till min header... men inte just nu! ;-)

va inte oroliga ;)

haha, jaa jag vet att headern är as ful... men skulle bara visa syster ;) ska fixa det där, lovar! haha

första dagen på lovet yao!

Godmorgon.

Vaknade av ett sms från syster i morse. Vi gick upp, åt frulle och nu sitter jag här. Bra start på lovet, yäpp!
Ska nog snart ta oss iväg till nautilus? Och sen sola! Verkligen behövligt för min del. Träning på vallen ikväll, hur ska det gå med all snö och is? Men tror allt att jag ska ta och höra mig för ifall jag inte kan träna på något annat sätt. Man springer och spänner sig så mycket när det är halt och när man väl halkar till då så gör det väldigt ont. Och känner jag mitt knä så kommer jag vrida upp det nu innan Danmark. Känns inte som att det är så lockande faktiskt.

WHEN I`M GONE

Träningen gick bra, vi löpte en del och det kändes att man hade vilat en liten stund faktiskt. Men nu måste man igång igen, snart danmark och 2 träningar varje dag typ. Sen börjar alla träningsmatcher och sen är det snart seriestart ju!!! Massa najs på det!!!

Mm, fixade lite med bloggen innan jag for iväg på träningen också... flikarna uppe i vänstra hörnet bör ni kolla in. Elin, Sandra och Saras bloggar är de som för tillfället finns med! Men de är inte fyskam det inte ;)
Bara hojta till om ni vill eller om ni inte vill vara med där! haha

Blää, vill inte ens tänka på vad larsson´s gör just nu! :/ ;-)
Men jag hoppas ändå att ni har det bra! höhö :D



// a.s

the read pearl

Söndag och det innebär träning (y)

I fredags blev det ju som sagt Köping. Men skulle börja hos Alex innan vi drog vidare på innebandy derbyt! Så Martin och jag knallar iväg till Alex vid en halv 7 kanske hon var? Där möts vi av massa rockbrudar, kände att vi inte riktigt passade in där ;) haha. Men de skulle på rockfest så därav utklädnaden. Sedan vare dags att dra vidare till Vasahallen. Snäll som Viktor är så fick vi skjuts dit. Skönt att slippa gå! Matchen var sjukt kul, väldigt spännande. Sista två sek avgör Eagels (9-8) haha, tackar för det. Hade inte varit så kul att festa med killarna annars skulle jag tro ;) haha Sen sket det sig lite med skjuts men det fixade sig också. Så tack Matts :-D 
Volvogården var över förväntan faktiskt. Jag hade iallafall kul (blir ju vad man gör det till) Bara att DJ:en sög, vadå byta låt mitt i en annan låt -.-
Matts körde hem oss också, sen var det bara hem och sova.

Igår blev det tillslut hem till Olle för min och Sandras del. Där var det helt ok. Och mcflurryn var god. Tyvärr så sög resten av kvällen... det är INTE ok att sitta på fellini innan tolv och spela kort! hahaha Men men vad gör man inte? Hem tidigt den kvällen, kanske var bra det också.
Det roliga var att jag sa vid typ tolv att halv ett så kommer det vara någon som hör av sig, och mkt riktigt 01.39 hör Danne av sig och säger att de har hittat fest. Det vara bara det att grabbarna och Sandra redan var på g att hämta bilen hemma hos Olle som bor en bra bit bort och sedan åka hem, så alla bangade. Men kändes iallafall skönt att jag hade rätt ;) haha
 
Idag är det tare piano fram till tre sen är det träning!
Känns iallafall väldigt skönt att lovet inte ens har börjat och jag har redan gjort en hel del! (y)


Aja, nu ska jag avrunda detta. Ett väldigt långt och ointressant inlägg. haha



Take care! //a.s

Mycket efterlängtat.

Fredag = LOOV!

Skön skoldag idag, engelska, natur sen samhäll och där kollade vi på en film. Bra film faktiskt (y) Fick med mig lite saker jag skulle göra v.10 då vi är i Danmark. Kul att vissa lärare verkligen vet att när man är där så tränar man och hinner inte riktigt plugga! Pluss på det ;-) Aja.
Nyss duschat, och nu är det tare piano en stund och tagg med Gyllene Tider musik för ikväll är det party i köping som gäller! eller först lite här i båga, sen kolla på innebandy match sen in till köping! :-) Najz!

Imorgon är det städdag, sen får jag se... Larsson har ju åkt nu så känns som om lovet kommer bli låångtråkigt! :-P


Det är över nuuu!

Sorry jag vet, jag är kass på det här!

Har hänt en hel del sen sist. Sälen, skolan, träning och 2 dagar kvar till lov! Det sistnämda var det bästa! ;) haha
Ska föjla Hannas fotspår, börja ett nyss liv! Ska verkligen ta tag i skolarbetet nu. Visade sig att jag inte var lika bra som jag trode jag var i skolan -.- surt! Men stadsgården är ett bra ställe att plugga på så Larsson och jag ska tillbringa lite tid där. Då blir det både massa plugg och umgänge. Kan nästan inte planeras bättre! ;-)
Nya livet efter sälen då? onyttig mat,godis mm. bort och träna mer? hur går och hur ska det gå? Känner jag mig själv så kommer det gå kasst. Har inte börjat sådär jätte bra heller hm, kanske kommer? MEN vad var det jag, mor och far precis pratade om? Se inte allt negativt (pratade då inte om detta sammanhang) men måste ändå se den såkallade "röda tråden" i allt som man gör, right? ;-)
Så slö bara, hur får man upp motivationen till att träna?


Nej, nu lockar sängen stort. Lång skoldag imorgon !!! Nej, positivt amanda, en skoldag kvar sen!
Mamma, du ser! Jag kan ;-D hehe



 

DU ÄR BÄST!



/ a.s

Sälen

Onsdag.
Hoppade fotbollsgym imorse, känner att halsen inte blir bättre av att träna och ska ju iväg till kylan imorgon så skulle inte vara så bra att den blev värre nu. Innebandyträning ikväll är det också, eller kl. 17.00 sen är det fotbollsträning direkt efter det. Men blir nog bara åskådare, dels för halsen och skule behöva packa. Ska bli skönt att komma ifrån en liten stund, åka skidor och bara vara.




Take care!
 // a.s

klart, det blir klart!

Varför har jag vaknat 06.58 varje morgon denna vecka? Nog för att jag har en klocka som ringer kl.07.00 men jag går aldrig upp då. Konstigt -.-

Igår kväll åkte jag och fia upp till Micke där han och Filip var. Jag ägde ut fia på fifa (bra coachat av fille) ;D haha. Sedan satte vi på en film som var väldigt bra... tyvärr så somnade jag på slutet så jag missade poängen. Tippat mig? mm. Hem och somnade direkt. Ikväll så vet jag inte riktigt vad som händer faktiskt. Någonting lär man väl göra :-D Nu håller syster på med frukosten så ska väl ner och hjälpa henne.
 
Imorgon kommer mami hem från sälen! ((-:

Take care!

// a.s

blä blä blä.

Tjena alla monsterdiggare.
Humöret är väl sådär. Men går väl mot ljusare tider hoppas vi...


Körlektion idag, gick mkt mkt bra. Väldigt bra om jag får skryta lite till! Körde själv med pillan i en timme ca. Körde höger och vänstersvängar sedan åkte vi runt lite och fixade lite annat. Sånt man behöver också faktiskt!  Sedan blev det prontosallad med Syster och Dessan. Yummii! Efter det gick jag till Guldsmedjan och hämtade mitt armband (legat där sen jul typ) Dessan köpte ett par örhängen som jag också blev helt kär i, så är väldigt sugen på att också köpa hem dem. 
Nej nu är det tv och lite städ som gäller? 


Take care!


// a.s 

tröttnat

Skön dag, bara slappat och sovit.

Lyckades nyss laga en kycklingsallad med cesardressing till mig själv. yummie... tröttnar aldrig på det!! Fast nu smakar det vitlök i hela truten men det äre värt, synd bara om de runtomkring en ;) Berit ringde nyss också (min trafikskole lärare) hon sa att det är en tid ledig på fredag och undrade om jag ville ta den. Ska bara hitta någon som vill köra och så lär jag hinna köra lite innan också. Men ändå bra att få köra med dem i två timmar typ :-)
Snart kommer larsson hit, lite umgänge med henne innan vi ska iväg till Gäddan för innebandytränings debuten. Fast ska inte träna så mkt, kanske stå brevid och passa eller nå, för jag känner av halsen -.- Men ska ändå bli kul att kolla :)
Emmie är iallafall über taggad ;) härligt det!! Fast tror hon är ännu mer taggad till den 12 då tösen fyller 18 barre. Tyvärr så är det samma dag som vi åker upp till sälen. Men jag ska tänka och gratta dig där uppe ändå ;) Sen äre party party för dig när jag kommer hem ju! :D 





Är iallafall ganska nöjd över att  min syster är bra på att övertala,
blir mer och mer sugen på att åka till sälen faktiskt! :D


bli naturlig igen (;

japp, ska prova på att bli blond igen en stund. Bara att färga tillbaka om man inte trivs ju.

Idag var det sthlm med klassen, mkt rolig dag faktiskt, naturhistoriska riksmuseet och cosmonova, max och lite shopping med en massa skratt! Lediga imorgon också, kan inte bli bättre. Så imorgon är det prat om lite shopping, hårfärgning och innebandy träning. Haha, får se hur det där kommer gå. Kan knappt hålla i en klubba. Men det ska bli kul och grymt kul är det att vi kunde starta ett lag också. Nu gäller det bara att inte för många bangar -.-
Men det hoppas vi inte på. Nyss varit ute med diezel, fy vad kallt det är... fortfarande vinter :/
GE MIG SOMMAR!




för min egen del, aldrig?! :/

Jag vet, inge vidare på att blogga.

Men nu har det hänt nå...
Aros champions league cup idag i västerås på Swedbank Park. Coolt det lät, därför jag skrev ut det ;-) Kallt var det men mkt kläder hade man på sig till skillnad mot de som spelade i t-tröja och shorts.Hur tänker man då? eller tänker man överhuvudtaget?
En annan satt i termobyxor och vinterjacka med mysse och vantar, tokfrös ändå liksom. Men men, nog om smartskafft...
Spelade lika första matchen, 1-1 Laget vi sedan skulle möta drog sig ur så vi spelade en träningsmatch mot IFK 3-0
Götlunda sedan, vann med 1-0 Konstigt blev det i upplägget efter att lag drog sig ur, så då var det semifinal för vår del... helt fel men... 1-2 de var duktiga, men det var vi också. Störande att domaren inte gått en utbildning på ett x-antal år bara. Pizzabud?  Frispark för motståndarna, han blåser två gånger... Ingen fattar någonting... han säger "spela". Vi rensar... västanfors klagar... får göra om(!!) Han blåser, västanfors spelaren begär avstånd och dommaren ber oss backa. Tjejen skjuter medans vi backar... mål? När kom den singnelen? Alla kollade åt andra håll då... Aja, Götlunda vann iallafall.


Skola imorgon, wiiho! -.-

RSS 2.0