"Jag vill också gå på barty"

Hej hej halå!

Skolan rullade på, fasiken vad fort det går just nu. Men jag gillar det! Effter skolan så satt jag och pluggade en stund vid köksbordet innan jag tog mig hit och pluggade lite till. Det känns inge bra! Aja, bara att kämpa på.  När jag lagt ner pluggandet tog jag tag i att fixa en skiva till sälen. Och ah, jag tror jag lyckades få fram nå bra. Iallafall som faller min smak :) Det värsta med mig är att jag nu kommer nöta skivan innan vi åker så jag hinner tröttna på låtarna ;) haha, men den smällen tar jag.

Nu ska jag kolla om skivan funkar i CD:n och sen ta mig en trappa ner och vara lite social med la familja!


Jag och herman är iallafall taggade ;)


Only hope

Kvällens träning bestod utav mer armar och mage än vad det var ben (som förra gången). Men jag tror man lurar sig och kommer ändå inte kunna gå speciellt normalt imorgon... "Sotare" är inget att leka med! ;)

Nu är det paradise hotell som gäller och sen slockna ordentligt i sängen, gött!




Sjukt fin film och låtar.. jag kommer somna med ett varmt hjärta :')


GODNATT!

träningsvärken kommer hälsa på igen!

Sitter och pluggar lite just nu och tro det eller ej men det är kul ( Iallafall nu innan pressen kommer). Men ska snart packa ihop böckerna och byta om inför ännu ett pass med brottartäning. Eftersom att han bara skulle "kolla läget" förra gången så vill jag absolut inte tänka på träningsvärken imorgon ;) Haha.



HAHAHA!

Jag börjar bli taggad!

Nu är jag hemma från skolan eller ja vi slutade ett men stannade till vid körkolan. GAH!

Nu ska jag packa ihop lite träningskläder så det är klart, försöka få tag på pappa (fia bor långt bort) och sen ja, ta mig till fia för att sedan åka och handla inför sälen!! Massa mat ska vi ha med för jag vägrar gå och vara hungrig! ;)



Snart är vi där! ;)


nej, godnatt på er!


lever min dröm

Ja, det blev iallafall en liten skillnad och mer blir det nog någongång när jag orkar igen. Idén fick jag såklart av studenten men även för att jag tänkte att jag skulle försöka vara duktig och lägga upp bilder från studenttiden. Så det blir som en liten "studentblogg".  Men vi får se hur länge mina planer håller;)


(källa)
"neej en dockjävel, vafan ska man med den till då!?" hahah, tobbe <3


sjuttonde

godmorgon.
Gårdagen blev som sagt oplanerad, det enda som var planerat var hämta folk i köping (fylletaxi) med fia :) Så medan vi väntade tog vi (jag, fia och lill-brian;)) en glass på doknen och damn, vad god den var. Bra jobbat viqy och ullis! ;) Sedan rullade bilen hem hit och vi satt o drygade framför youtube-klipp tills tiden var inne för att hämta de lite små lulliga moa och isa ;) Alltid kul att höra hur deras kvällar varit :) Vi/fia körde lite mer partyfolk och sedan väntade sängen.  Mys!



Nu ska jag fixa lite med bloggen. Känns som en riktigt bra söndagssyssla! ;)


vet vad jag inte ska satsa på iallafall..

och det är bakning!
hahah, jag gick ner och kollade till kakan nyss och tror inte det ska vara så där stora sprickor i den.. Jag vågade inte smaka (mätt sen maten också) så pappa fick äran och enligt honom så var det gott, men han säger det säkert för att vara snäll ;)

Nu ska jag packa klart det sista och sedan ta mig till gäddan där det blir träning. Vad som händer senare är ännu skrivet i sand och just nu blåser det som fan också! -.-


på torsdag åker vi!! :D

Varit ledig sen i torsdags och ändå har jag inte skrivit. Åh, har jag hittat lite kul att göra på fritiden? hah, nej!! har bara inte haft så mycket kul att skriva.

Aja, igår så var jag i köping på intersport och pratade med ullis (chefen) om praktikplats och yes, den är fixad. Najs! Så torsdagar och fredagar fram till STUDENTEN så hittar ni mig där.  Sedan till skolan och lämna pengar till sälen. Och på kvällen blev det hockey i köping med sis och fia :)

Idag blev det att försöka sig på bakning och tro det eller ej.. men den ser god ut ;) Just nu står den och svalnar. Resultatet skriver jag nog ner sen (om det är positivt) ;) hah

Sitter och kollar på youtube efter afterski låtar och hittar denna...
(kasst ljud)

 "studentafterski"  kan det passa bättre eller? ;)


Träningsvärken hälsar på igen ;D

Skoldagen gick fort även idag, skönt! Sluta runt ett och då blev det upp till badet och bada för min del. Hm, kul att när man för en gångs skull åker upp dit för att bara bada och bubbla så är bubbelpoolerna avstängda.. så det fick bli att simma, flyta på en blå sak och sedan ångbasta (vilket jag hatar), men jag överlevde o tillslut kom ella och ida. Då åkte vi ruschelkana:D haha! Tanterna och farbröderna tyckte nog att vi var lite små knasiga :))

Damn vad jobbigt det var igår! Haha..
Och som micke sa (brottartränaren).. han skulle bara "kolla läget". Så jag vill inte ens veta hur död man kommer vara efter de andra träningarna som kommer. Men skönt att komma igång och på torsdag blir det löpning också.. Gah, men vill man vara bra (och fin) får man lida pin eller hur är det? ;)


Den där saken där nere verkar ticka en dag efter. Men skit samma. När den är färdigräknad så är vi i full gång med festandet och har varit studenter i några timmar;) hihi!!!!


nedräkning till...




11/1 = 5 månader kvar!!!

Shoo mina vänner.
Skolan är nu igång, helt sjuk att det är sista terminen. 147 dagar kvar ränkade vi att det var idag.. så därför började vi med "nedräknings lapparna". Gaah, inge taggad man blev när man ritade de sista siffrorna. Redan nu på torsdag så är det studentfest hörde jag.
Men, vi "sälengänget" kör nog första studentfirandet där :) thihi.

Mitt schema är väl ändå helt okej. Halv tre måndag, tisdag och runt fyra på onsdag. Sen torsdagar och fredagar är det praktik... :) så antar att det blir runt 5-6 då?
Har setat och försökt komma fram till intersport i köping (där jag vill ha min praktik igen) men det är upptaget och antar att cheferna inte jobbar till efter 4? ;) Men får försöka igen snart..

Nu är det mat och sedan brottarträning klockan 20.00 som gäller.
Ryktena som gått är hårda, hoppas man överlever ;)

allt förutom du

Nu ska jag ta och tända ljus, dra på en film/tv o bara mysa sista kvällen på SISTA "riktiga" jullovet :) hihi


jag överlevde

Inte för att skryta eller förstöra för någon annan som inte sett den än men,
filmen var inge vidare.
Inte ens jag blev speciellt rädd. Okej, det är en "panik film", och har man sällskräck (vilket jag såklart) så jo, det var lite jobbigt och stressigt just då men inte annars enligt mig ;) Och jag tror allt att av oss 5 så var det fia som hoppade till mest... HMM, hur var det med det där mysiga? ;) höhö!
Efter det blev det hem till micke och kolla på scary movie och mirrors. Sedan även en bit på vi hade iallafall tur med vädret eller vad den hette :)

Nu har jag precis kommit hem från att ha tränat och kikade även handbollsmatch. De förlorade tyvärr!


instängd 2

vad är det som händer????
Jag ska kolla på skräckfilm på bio. Vi tar det igen.
JAG SKA KOLLA PÅ SKRÄCKFILM PÅ BIO!!! Ojojoj.
Tur att jag har jenny med mig iallafall ;) (lika rädda typ)

Måste även bara berätta: Sofia var rätt snygg när vi satt på stadsgården och funderade om vi skulle våga eller inte. Då kläcker hon ur sig "joo, det blir mysigt" töööh, vart tusan ser hon det mysiga i det hela. HAHA. Aja ditvägen och godiset kanske blir kul iallafall!  Nej nu ska jag fixa mig både mentalt och utsidan. Sedan bär det av. 
 
Om det är några som försvinner under kvällen så har ni namnen på oss här:
Amanda Segerstedt , Arboga
Sofia Larsson, Arboga
Jenny Ammesmäki, Arboga
Filip Stjernfeldt, Arboga
Mikael Ivarsson, Tyringe



you tell me..

somnade inte fören efter 3 inatt igen. Usch vad händer med mig?
För mycket tankar skulle jag tro... aja.
Just nu sitter jag och skissar samt kollar på lite tatueringar :) Hoppas jag hittar någon som jag känner att den verkligen passar mig, menar.. det är ju ingenting man suddar bort när man tröttnar... ;)


(google.se)

hahah! (google.se)

Men nu ska jag ta och fixa till mig lite och sedan ta mig upp på stan där det blir en fika och snacka lite dynga med fia-lottan :) MYSS!


better than me

Nyss hem kommen från en najs kväll hos filip. Film och raw stod på tapeten :)) Tidig kväll, skönt:) Nu är det snack om bio imorgon, Instängd 2. Gaah, jag som verkligen hatar skräckfilmer!! När jag såg 1:an så har jag aldrig svettats, skrikit eller halv bölat så mycket i hela mitt liv! hahah. Kan bli lite pinsamt i en biosalong. Men får se om boysen kan övertala oss/mig ;) Jag vill se avatar eller new moon (eller vad den heter) ju!
aja, nu väntar mp3n och sängen!


Hinder-Better than me


En trött tjej talar ut

Igår efter senaste inlägget så gjorde jag inte ett smack. Jag och fia hade planerat umgänge men hon hade ingen bil hemma -.- HAHA, fan vad slöa vi har blivit sen hon fått körkort och jag vill inte ens veta hur det blir när/om jag får det ;) Men det blev en tidig sömn trodde jag, men nej då. Kunde ändå inte somna fören efter halv 3 iallafall. Kul, nej inte ett dugg :(


Denna dag har bestått av träning på nultan med lill-herman(Martina), ella och ida. Vi körde ett bra pass enligt oss själva, så har vi inte träningsvärk i mage och ben imorgon så vettetusan alltså ;)

Sen var jag och ella väääldigt hungriga när vi kom hem så det blev korv med/och ( vad tusan säger man???) mos. Och nu är det städning som gäller.
Efter det då? Mjo, prat om film med fillefjonk och baldejten micke ;D 
(Så fia, läser du detta innan jag fått tag på dig... ring mig ;))


Jag vill ha sommar!!!


 


kylan är här för att stanna?

Nyss varit ute på en långtur med diezel och nu är vi lite små trötta och hungriga. Så ska ta mig en trappa ner och se vad man kan hitta för ätbart i kylen.



Så länge får ni två grymma låtar!

Lorentz & M Sakarias - Lever Min Dröm



Taio Cruz - Break Your Heart





det blir alltså inte bättre ;)

På juldagen så förfestade vi hos viqybabe.
Länge sedan vi 4 umgicks så vi ville ha det dokumenterat...



ETT
(jag slickar mig om munnen och fia hinner inte in i bild)



TVÅ

(ingen större kommentar på denna bild förutom att fia nästan hann in i bild)



TRE

(överdrivet smile, sötlinda, pussmunn och en tjej som tror hon är cool)

Försök efter försök och ändå så fick vi inte till det.
 ah, vi får väl inse att det blir inte bättre ;)
haha!<3


sista jullovet, uuuuh!

Inte uppdaterat på en månad.. typ?  och ändå så besöker ni mig? hm, haha kul! :)

aja, vad har hänt?

* Julafton, mor och far var sjuka :/ så jag och ella fick föreställa hela familjen segerstedt. Men vi klarade det galant ändå ju! hih. Fick massa fint och behövligt. TACK! <3
* Juldagen, sjukt kul. Kanske inte på krogen för det kändes som en vanlig kväll. Men innan och så :)
* Nyår, Också riktigt kul. Förpärla hemma hos mig (jag och fia;)) sen till boy, sedan åkte jag hem till fred där festligheterna fortsatte :D Tack för ett kul nyår flickor och pojkar:)


Annars då, joo umgåts med massa najs folk, tränat, sovit en nedrans massa och njutit av det sista jullovet. Läskigt det känns, men ändå spännande!



jag diggar oss! :)




drygt inlägg -.-
Take care, BYE!


RSS 2.0