bara du som fattas

Nyss ätit god sallad med salami och skinka. Den var helt okej så nu är jag mätt och på bättre humör. wooho! Gick nyss förbi mitt rum och kan verkligen säga att det såg lockande ut att slänga sig i sängen med filt, en bra film och bara mysa. Känns som om det blir så ;)


Kollade igenom min Bdb för en stund sedan och hittade ett xantal roliga och fula bilder. haha vad man förändras. Och bara för att jag klagat på mitt knä tidigare så såg jag att fan vad länge jag har haft problem med skiten. Gå av någongång så man kan göra nå åt det då! (inte för att jag vill att det ska göra det) men åååh, ja. Snygga brudar på bild förövrigt.. på söndag är det några utav oss som tar oss till 4:ran också!!! :D


miss you

Lifehouse - Storm 


glad tjej, not :)

Onsdag, pissonsdag.
Ont, sur, kasst, förstod ingenting, klar med religions uppgiften.. så sammanfattar jag min onsdag. 

Vad är det för fel på mitt knä, kan knappt gå ordentligt och fotbollen imorse pff, sopa säger jag bara! Finns nog ingenting annat än vila som jag kan göra.. men hur lätt är det när man inte vill vila?? Nee, skit samma blir bara surare av att tänka på allt. Jag har precis läst igenom personlig försäljnings antäckningarna och ska nog ta "5 på rygg" nu. Känns som om det behövs. 


Hörs när jag har nå roligare att skiva.
hejs
 

nu är det våran tur att gå på bal

Hur tusan ska man se ut på balen?
hår?
klänning?
smink?
hjälp...

Okej, det är ett år kvar typ men ändå, de bästa klänningarna försvinner snart. Och klart att man vill försöka se så bra ut som möjligt...

Fina syster och hennes baldejt för två år sedan.
Mm, vi har ju lite att leva upp till ;)


svårt att ta det seriöst

Jag har "redan" slutat, skönt.
Idag hann jag med att göra min svenska muntliga som egentligen skulle vara 5 min. Men eftersom att ingen hade gjort klart den så sa jag och mickis att eh, vi kör.. det får gå som det går och detta är bara övning. Så jag knallar upp oförberädd och nervös. Men måste faktiskt påstå att det gick riktigt bra. Pratade lite för fort men annars så gick det ok. Skönt att det är över för mig och mickis nu iallafall, duktigt av oss ;)
Ganska coolt att vi hade med ganska lika saker i texterna. Drömmar? det finns massor att prata om, och ändå så skulle vi båda dra upp att man inte blev helt lycklig bara för att man var rik och grejor. Haha, ah roligare när man var där och insåg att orden var nästan samma. Vi lyssnade även på "livets ord" idag, gud vad svårt det är att sätta sig in i deras liv. "gud visade vägen till bilnyckeln" hm, nje det krävs nog några fler föreläsningar innan jag förstår allt såntdär :)

Nu blir det att slänga i sig någonting i magen och sedan ta sig till träningen klockan fem. Ska testa att vara med och se hur halsen reagerar, saknar att röra fotbollen faktiskt. Hejs!

min säng är förstor dagar som denna

Myskväll igår med fia, plugg och myskväll ikväll med fia. Tur att jag har dig :)

Idag kom lapparna upp om balen, läskigt nu känns det nästan som om det är nära. Dags att börka kika balklänning och så. Men en del är avklarad, Baldejten skönt hade fått lite smått panik dagar som denna annars :)

Trodde jag skulle hoppa av stolen nyss, vilken jävla blixt och smäll usch, det där var inte kul :(

Nej, orkar inte skria mer nu..

söndagsmoff

Klockan är kvart i fem och jag sitter fortfarande i mitt nattlinne och sovfläta..



inte ok, haha!

Men nu ska jag ta tag i mig själv, byta om och ta mig till sofia för tv-mys och lite gottis. Massa bra på tv ikväll så vi bunkrar upp. Missa INTE ensam mamma söker (läraren, mums!) hehe.

ego girl..

Godmorgon/Goddag.

Gårdagskvällen blev lyckad.
Lekarna sjukt roliga och alla bjöd på sig själva ;) Synd att folk lämnade stället (även jag) Hade nog varit ännu roligare om alla varit kvar längre.
Bilder finns hos jenny, lite varning för korta klänningar under lekensgång.
Men är inte så illa som det ser ut ;)

 

Nu kör vi bruuuudar ;)


gonna be a good night!

Vågar nästan inte skiva det, men jag gör det ändå ;)

Hur gick det då igår med planeringarna av lekarna? Mja, tror att vi fick till det ganska ok, bara hoppas att alla är på samma humör som vi.. annars kan det bli jobbigt ;) haha. När jag kom hem från karin så tog jag och grannen min en liten gå-runda. Skönt att få röra lite på sig också. Vi träffade tina och sofia längs vägen också och stannade till lite vid ågården. Haha skön kille träffade vi där "lovikavantar... bla, bla... lovikavantar" hahah!

Ne, ska ta och hoppa in i duschen/badet nu och sedan klockan två är det dags för att kika a-lagsmatchen. Taggning och fix efter det, sen drar det igång ;) Hoppas vi ses i dimman ikväll!


vad tänker DU med?

Och vad fick jag då med mig hem?
nää, ingenting. Eller jo, fick en 18-årspressent av fia och linda (3 månader senare ;)) sen några extra kilo (god mat) höhö. Ah, så vad man ska ha på sig imorgon återstår att se. Skönt att allt annat är fixat bara skor, kläder och frissa som ska fixas och det brukar ju gå fort. NOT! Träffade en massa arbogabor i Örebro också, så fick reda på att de var lika taggade som vi, Najs ;)
Men tack för dagen Herman och Larsson :)

Ikväll är det lite planer på att fia, kakan, jag och isa? ska sätta oss ner och planera lite inför imorgon typ som lekar m m. Mm, det kommer nog bli helbra. Saknar alla lekar från man var barn, eller yngre ;D

 


tidigt för en ledig dag

Igår blev det som planerat, ut med fia och linda :)
Vi gick tíll maria och tröck i oss en kirrebarre, gott som vanligt ;) Vi lyckades med en massa saker där också, typ som att tappa min mobil BAKOM elementet?! what, hur lyckades vi med det? haha Men efter att ha pillat och ringt till den så gick vi tillslut fram dem. Tack!

Sedan bar det av hem till linda (eller hennes m&ms lägenhet) Mysigt ställe! Vi kollade idol och Peter Pan och hur söt är inte den grabben? haha :D

 

 

 














Snart bär det av till Örebro.
Får se om man kommer hem med någonting, tror ej att min ekonomi vill det.. Men ett par leggins och en klänning är faktiskt någonting jag behöver men får se, ingenting jag dör av att inte ha. (jo, kanske) haha ;)


skolkort, sämst kvalité...


gillar det jag ser ;)

Tööh, skrev ju tidigare att jag skulle lägga mig och läsa lite teori. Men vet ni? jag har inte rört min röv härifrån sen jag skrev det. INTE OK!


Sitter och planerar lite kläder till lördag just nu.. Tur att man har flera systrar ;) höhö. Så ja, det kanske kan lösa sig. Blir även att åka iväg till örebro imorgon med Herman och Fia. Känns som om det bara är fia som ska handla så jag och herman kommer väl söka upp första fiket vi hittar? ;) haha. Men om man hittar nå bra så kanske man kan slösa lite? får se, får se!


Kvällen ska jag nog tillbringa med Fia och Linda N :)
Sååå skönt att vi är lediga imorgon!




nu är det helg

Japp, långhelgen har börjat. Härligt!

Dagen avslutades med yoga, men jag hade totalt glömt bort det så var med på det jag kunde. Annars så satt mest jag och rasse och var imponerade över vad brudarna klarade av :D haha. Och när jag kom hem så låg det ett brev och väntade på mig.. när jag väl öppnat det så såg jag att det var skolfottot. Bättre sent än aldrig. höhö.

Nu då? nu ska jag snart slänga mig i sängen och skumma igenom lite från körskoleboken hade jag tänkt. Kommer säkert total somna, men jag har iallafall gjort ett försök.. right? ;)

Vad säger dina drömmar?

Eftersom att jag håller på med drömmar så hittade jag en ganska intressant sak på internet som jag tänkte dela med mig av.



Drömmar om vatten:

Kan handla om det okända.

Att klättra:

Man vill övervinna hinder, ta sig uppåt. Det kan betyda att du vill eller behöver klättra uppåt på karriärstegen.

Att drömma om ett hus:

Kan syfta på personligheten och ge en bild av vem du är. I drömmen kanske du hittar nya rum. Och det betyder att ditt omedvetna tycker att du har fler färdigheter att utveckla.

Erotiska drömmar om "fel" person:

Personen kanske har egenskaper som du behöver ta till dig eller beundrar. Eller så har din föreställning om personen varit negativ, men i ditt omedvetna har du ändå uppfattat personen positivt. Det kan också betyda att du verkligen är attraherad av personen i ditt omedvetna.

Att tappa tänderna:

Det kan betyda att du varit med om en situation när du inte kunde bita ifrån ordentligt, trots att du ville.

Att sväva omkring:

Det kan betyda att du lever för högt upp och behöver markkontakt. Att du helt enkelt har för höga tankar om dig själv. Eller det motsatta, du känner att du sitter fast i en situation och då säger ditt undermedvetna ”Ja men, titta du kan flyga”.

Att inte komma loss:

Du befinner dig i en situation där du inte trivs och sitter fast. Kan till exempel handla om ett jobb eller ett äktenskap.

Att drömma om någon man inte sett på flera år:

Personen kanske representerar något han eller hon är bra på som du också är bra på. Eller så har personen egenskaper du saknar eller beundrar.

Drömmar om eld:

Kan betyda en mängd olika saker. Elden värmer eller förstör, den kan alltså både stå för något positivt och destruktivt.

Att drömma om sol eller ljus:

Något kan ha klarnat i ditt medvetande eller så har du behov av att något ska klarna.

Att allt går i "slow motion", du springer men kommer ingenstans:

Kan betyda att du inte kommer ifrån en situation så fort som du skulle vilja.

Att falla:

Du har för höga tankar om dig själv. Eller så kan det vara det faktum att vi lever i en teknisk värld och du behöver mer markkontakt. Du skulle helt enkelt må bra av en skogspromenad.

Att plötsligt vara naken bland folk:

Du inser inte att du berättar för mycket om dig själv för omgivningen. Eller tvärt om, du är för sluten. Som sagt, drömmar är väldigt individuella.




(källa: aftonbladet.se)


weeeey?!?!

VA? är det sant?
Nej, ska inte ta ut någonting i förskott innan det är helt säkert.
Men det vore ju helt sjukt om det är sant!
:D


tina och jag planerar ;D

Skivorna är på g.
Lekarna är på g.
Taggandet är på g.
Vi är på g.


två skillda åsikter

Börjar med den dåliga.. Matchen är nu flyttad och kommer spelas den 4/10. Alltså nästa söndag, så vi kommer få gå nervösa i en vecka till. Och nu till de bra sakerna, det är att det blir då lagfest på lördag och att matchen blir av. Vi har nu allt i egna händer, så 90 miuter av ren slit kvar!





 


shululuu

Nyss setat och gjort lite teorier... 1,2 och 3 poäng ifrån helatiden typ. Störande! Usch, skiten sätter sig ju inte. Och jag vill ha den där rosa lappen nu!! Men man får aldrig någonting gratis så bara att försöka jobba på. Börjar ju bli pinsamt länge sedan jag fyllde ju så borde verkligen komma igång.

Nu ikväll bestäms det om matchen kommer spelas eller ej. Det bestäms även när den ska spelas. Och hoppas som sagt verkligen INTE att den ska spelas på söndag.. Vi är ju så sjukt taggade till lördag då det vankas lagfest. Öj, brudar... lekar, sterio mm. borde vi fixa!?! Och bränna en massa bra skivor ;) Men först håller vi tummarna om matchen. Sen får vi börja tagga ;) haha




Ne, ska ner och joina mor vid tv:n nu.
Hör nog av mig senare om hur bestlutet togs.
:)









"alla vill ha mer"

skrivstopp och hjärnsläpp.
Sitter i skolan och skriver min muntliga presentation och nu säger det stopp. Haha, har gått bra att skriva tills nu. Det är svårt att se sig själv längre fram och hur sina drömmar är. Aja, jag kommer väl på någonting snart hoppas jag..


Phonography - Britney Spears


Switchfoot

Dare You To Move


hm, hope?!

haha, gillar inte när saker från helgen börjar rulla upp framför en, men tur att jag har mikkis ;) haha
Men nu är det måndag igen, ny vecka och nya möjlighetet.
Träningen imorse gick väl bra, knät lever sitt egna liv men just nu hänger det kvar iallafall. Slutade ganska tidigt så åkte förbi hos mormor och morfar och träffade dem lite. Mysigt :) Sedan hem för ännu en träning. haha spårad träning men skönt att springa av sig lite... men värsta mardrömmen vi fick reda på idag. Matchen som blev inställd i lördags kanske ska spelas (BRA!!) MEN, den kanske blir på söndag och det är inte okej.. vi ska ju ha lagfest på lördag och då vill vi vara klara för 4:ran!!!
Men vi får se hur det blir imorgon. (håller tummarna) haha

Just nu sitter jag och tittar igenom lite tatueringar, eller ord som jag skulle kunna tänka mig att tatuera.. Men är lite osäker på vad, "hope" känns kanske ganska vanligt och töntigt?. "cancer" (mitt stjärntecken), eller ännu mera vanlig "love". det var de tre jag fastnade för iallafall på det språket jag hittade och vill ha. Men får se, men blir iallafall inte på engelska eller så det är nog inte så många som kommer förstå vad det står fören jag besättar det... haha. Men den ska sitta hela livet så mycket att tänka på.


Ne, soffan med mor och far nu :)
Ciaao!


dumt men vatusan;)

klockren kväll rakt av!
Japp, blev lite spontan festande igår. Startade upp lite här hemma med fix och drix (haha).
Fia och Linda joinade såklart också. I början var vi väldigt otaggade men det slutade med en sjukt kul kväll!  Tack alla :) Bara hoppas nu att man inte råkat hamna på en massa bilder... typ som Maddes ;) haha

Nu vill jag att familjen ska komma hem.. jag är hungrig! igen!!
skola imorgon, yippi...


argast.se/jag

sjuuuuukt störande sak dök upp idag...


Tortuna får inte ihop lag?!?! till imorgon så det blir ingen match för vår del... apa, jag som var så sugen på att fixa hem seriesegern redan nu...
Det värsta är att om de nu drar sig ur serien så kan tillberga gå om oss med TVÅ poäng och det suger inte bara ganska hårt. Men det säger väl en hel del att vi spöade dem med 10-1 och sen så ska de gå upp i fyran?! nej det stämmer inte. Det är vi som ska ha chansen att kämpa där uppe, vi och inte dem. Imorgon blir det istället att åka till Kolsva och heja på kolsva som möter just tillberga. Hoppas att kolsva vinner, det är de värda. De är iallafall mycket bättre än tillberga så jo, vi tror att de kommer vinna. Pluss att det är bättre för oss om de vinner. höhö.

Nej, nu ska jag inte lacka mer...

godnatt


 


FREDAG!!!

Yes, idag är det fredag.

Blir att åka till Kussen min i kolsva. Fira Åsa-flåsa och Robban :D
Blir förhoppningsvis kvar där en stund sen får man väl se vad som händer. Blir iallafall lugnt för imorgon är det match 11.00 som gäller uppe på Ekbacken, mot Torttuna tror jag. Vinner vi denna så är vi nästan klara för div. 4 :):) wooho!







 








 

 

 


halo

Träningen imorse gick piss, vad är det för fel på mitt knä? Aja, ba bla och där var skoldagen slut.

Sitter och försöker plugga lite men det går inte alls idag. Inte ens efter att ha ätit gott och smuttat på mitt te fungerar det. Får väl försöka mer ikväll efter träningen.. Justja, träning klockan fem och med mig idag får jag syster. Kul :D Får se hur mycket jag kommer träna, borde nog vila knät men svårt att låta bli..

Nej, ska packa lite nu.
hejs


Umgänge hos linda med oss tre nu :)


visstja,

idag tog vi tag i skyltfönstret som vi ska göra iordning på skolan. Vi ringde runt till ett x-antal affärer och fick tag på några. Efter lunch så åkte vi och kollade lite på hur kläderna såg ut på Pops, trodde faktiskt inte att de skulle ha så mycket bra kläder. Men med oss hem fick vi en massa saker. Tyvärr så var det personalen där som valde ut jackorna och måste påstå att vi inte var så nöjda med vissa dem. Men ja, killen blir iallafall snygg ;)

Och imorgon så ska vi hämta skor från Din Sko i Köping. Skönt att det löste sig ganska snabbt iallafall. Onödigt mycket arbete annars..


Ne, ska ner och höra med syster min om hon vill ha lite te. Och känner jag henne rätt så har hon redan gjort en kopp ;) haha te-freak ;) <3

 


----

Känns aldrig som om jag själv hittar mitt jag.
Du har hittat ditt, men inte jag mitt.
Du har inte heller hittat mitt jag.
När hittar man det?


as you die

uuh, är trött på allt och med det får man huvudvärk vilket gör att allt känns så mycket bättre? NEJ det gör det inte!

Men blir förhoppningsvis att umgås med Linda och Sofia ikväll. Skönt att komma iväg och tänka på någonting annat. Tyvärr så måste jag ta med mig lite skolarbete, har precis gjort klart det men tar med och bara läsa igenom "för att".     Nej ska sluta klaga nu även fast det är svårt. Tror jag ska lägga mig i soffan där nere och bara vänta på att huvudvärken ska gå över.. 


vet inte..

men jag spyr på´t!!!


Mycket Amanda

gick lite tidigare från skolan idag.. skulle till "tandläkaren" (läs klippa mig) ;) haha
Blev en bra bit kortare.. men nu ser det iallafall inte ut som om jag har löshår, med stripiga och torra toppar. Hoppas att mitt hår växer ut snart igen, för jag gillar ändå att ha ganska långt.. Aja, blev nöjd ändå. Sissi är riktigt bra! Rekomenderar henne verkligen.

 












Ikväll är det träning och sen kolla på när fia gör debut i målet ;)
Haha, kan vara värt att se. Och lycka till bruden ;D
Så 18.00 @ ekbacken är det match som gäller.


shalala vinst med 5-0

yääs, ett stort steg närmare 4:ran.
Så bäst är ni brudar! <3
 

Planerna inför kommande två helger spånade vi vidare på idag. De kan och de ska bli as najs! Men först måste vi se till att de 90 min som nu är kvar blir sliit och vi tar hem div.5 segern, då blir de kvällarna vi planerat för ännu mera najs ;) höhö


Nej, nu är det lite köp-mat som väntas... MUMS :D


dissen ;) haha

 
Nu ska jag laga mat. haha, vi får se hur det går.. det är inte riktigt min starka sida. Men det är någonting som måste göras så bara att sätta igång.









vi tar tre till!

Gårdagskvällen spenderade vi i soffan hos fia. Vi hade hyrt två filmer på vilsta (19 kr/st!!) haha :D
Tyvärr så måste jag erkänna att jag däckade i soffan. Så vi såg bara en film sen körde tjejen hem mig. Skönt att sova ganska tidigt för jo, jag var tydligen bra trött. Efter att ha blivit väckt några gånger under natten så vaknade jag till helt och hållet vid halv tio kanske. Gick upp och åt en riktig frulle.


Nu är det massa bra musik (tacka vet jag spotify) och matchtagg!!!
Borta match mot tuna/ekeby, och med oss hem tar vi TRE pinnar. Right? :D

 


vandring

Hemma igen efter vandringen.
Kul och mysigt är min sammanfattning av dessa två dagar. Vi är en härlig grupp och det gör väldigt mycket.. Fast kanske ska räkna bort mr. creepy? hahah!
Skönaste läraren har vi också, störtskön och är med på det mesta. Kul att även han kan vara med och "leka" och frågan är om inte hans min när han nästan gick ner i spagat var det roligaste? hahah. Ah, hände en hel del spårade grejor som är svårt att få ner på papper. Men ska försöka få tag på lite bilder senare och slänga upp. Har även en dokumentär som Herman har på sin mobil. Men då ställer jag en till fråga.. vill man se dem? svettiga och ofrächa tjejor som springer i skogen och pratar kass engelska? Nje, får se hur vi gör med dem. haha

1.4 mil var sträckan vi gick. Vi stannade till på ett jätte fint ställe på vägen dit, fikade och vilade oss lite. Men på vägen hem så gick vi raka vägen. Kändes som om alla ville hem, duscha och sova? hehe.
Sagt och gjort, kom hem hit och hoppade ner i ett varmt bad. Nog för att jag sov som en stock och jag frös ingenting i tältet, så var man lite små kulen. Så ett varmt bad satt inte fel..

Nu blir det nog att småfixa till sig lite och sedan invänta tiden. Det är fotboll klockan 15.00.. Men, ställer många frågor så kan ställa en till.. ska vi se på södra eller värhulta? mm, det är frågan.


Aja, ska inte uppehålla någon mer nu.
Ciaao!

you and me

One of the things that I want to say just aren't coming out right
I'm tripping on words
You've got my head spinning
I don't know where to go from here...



vandraren har nu faktiskt någonstans att gå..

Nyss hemkommen från skolan och från att ha varit och inhandlat allt inför imorgon. Joda, imorgon ska Idrott och hälsa B ut och vandra i örebroskogarna. Blir även att sova kvar där i skogen, jag skriver det igen SKOGEN. Baah jag kommer dö, jag hatar mörker! haha. aja, blir iallafall intressant att se vilka som kommer klaga mest. Jag satsar på mig själv eller kanske.. Danne eller André ;) haha.

Hoppas nu bara att man får med sig allting. Jag vägrar frysa och jag vägrar vara hungrig. Men det är nog ingen risk med tanke på all mat jag och fia köpte. Haha, tugnt kommer det bli men vi sa det att det blir ännu tyngre om man ska gå och vara hungrig (smart val utav oss tycker jag) ;)

Nu ska jag packa och sedan ta "tio på rygg". Känner att jag behöver det, huvudet dunkar och jag känner mig allmänt dåsig :S


Sverige, vad hände?

1-0 vadtusan? Kass match. Sämsta jag sett på länge om jag ska vara ärlig. Vinnst genom ett självmål. Ne, ryck upp er nu! 

Några fler som ska rycka upp sig är vi. Vi har nu BARA två matcher kvar (eftersom att sätra drog sig ur nu i slutet). Och dessa två matcher ska vi vinna, vi leder nu men ingenting är klart fören 180 minuters slit är klart, okej? :D Har sagt det förut och jag säger det igen: vi kan, vi vill och vi SKA!



Bilden tagen av jenny  :)


Sverige, ole ole

YEES, onsdagen avklarad också. Idag var det (för en gångs skull) kul i skolan. Fotbollen på morgonen var sjukt jobbig, fattar inte att jag inte orkar någonting. Jag kan väl inte ha tappat all kondis..?  Sedan hände, Haha, mycket spårade grejor. Meditera är iallafall inte min grej insåg jag idag också, men kanske kan bli nå sen, vem vet?

Nu sitter jag här helt själv och väntar på att få åka upp till träningen. Sedan ska jag hem hit igen, kolla på fotbollen med fia och ??.. Ah, får se vilka vi får med oss ;D Sedan blir det att troligtvis sova själv här. Skönt men ändå lite kusligt ;) hehe

Vad tippar vi ikväll då? vinnst? hm?



Gör han det igen? men kanske lite till denna gång?

(bild tagen från google)


nehe,

nee, det där gick ju sådär. Skinngubben ville inte låna ut kläder pga att de behövde de kläder de hade. (otur) Och intersport ville inte heller pga att några andra elever från vasa som fick där för typ 4 år sedan, kladdade ner deras kläder med brunkräm, värt? nee! Iallafall, vi bestämde oss för att byta tema så imorgon ska vi ringa till någon "hemma" affär. Göra det lite höstmysigt med filtar, ljus och sådant där mysigt istället. Bättre lycka denna gång hoppas jag.







Väntar på att fia ska komma hem, har tråkigt så blir nog ut och knalla med henne och viqy. Najsigt och mysigt. Saknar "oss" :)


my head is spinning

Godmorgon.
Ska snart börja röra mig mot skolan, börjar tio över.
Eftersom att vi går HP så ingår det att vi (treor) ska fixa ett skyltfönster i skolan, så denna vecka är det min, carro, emmie och ikkas tur. Det blir att åka till skinngubben idag och se om vi kan låna lite höstiga kläder. Hoppas vi får till det bra nu, och det tror jag allt ;)









träningar

trött och sliten brud säger godnatt på förhand och slänger sig i sängen för att kolla på första filmen av "pirates of the caribbean"  Hur bra är inte den filmen egentligen??? :D

As skön är han också, haha.


Godnatt!


Någonting att se fram emot ;-D



Hö hö


i know you want me, you know i want yaaah ;)

Två veckor avklarade. Tredje veckan igång.

Skoldagen gick snabbt även fast vi slutade 4. Fotbollsgym på morgonen, jobbigt satan.. trött och spelade med killarna. Där ser man verkligen vilken skillnad på temop det är. Men ja, kul var det.
Sedan blev det faktiskt att äta ute. Vidrig mat i skolan så vi hade inget val. Sen var det en föreläsning med "hare krischna" eller vad det heter. Bah, inte min/vår grej det där.. haha

Hemma nu iallafall blir att äta och sedan iväg på träning igen och antagligen glimta lite på U-lags matchen :D
Vi höres yao!

Vad bra det går..

Not!

Men hade inget att göra så fipplade lite med bloggen.
Antar att jag snart kommer ge upp med detta men det är ju film väder nu,
så tror allt att det blir att sätta på en film och mysa ner sig i ett täcke.


Tripp till örebruu med klassen,

Pluttisen :D

Shopping,


Coola brudar, iallafall vad de tror ;)

Naw, sötis hanna :)


 Hur söta är de inte?




mmm

Skönt att det känns bättre idag iallafall.
Fick en smäll i mellangärdet(?) igår, kanske 5 min på matchen hade gått. Jag hade redan svårt att andas för att jag var helt täppt i näsan. Var hon tvugen att ta slut på min luft i lungorna helt och hållet direkt? haha Inte så konstigt att jag knappt orkade någonting ju. Aja, jag lever iallafall. Och jag suger fortfarande på karamellen från igår. Ojoj, vi som var så nervösa..

Efter matchen så blev det hem till farmor och farfar för att fira dem och äta en massa gottis. Faster hellepelle och mina två av tre älskade kussar var också där, massa mys!

  


HAHAH, har man tråkigt så har man!


Varför?




Varför tänker man alltid för mycket när man har tråkigt?


10-1 mot FÖRRA serieledarna

JAAAAA AAAAAAA AAAAA AAAAAAA!

Vi gjorde det och vi gjorde det storslaget. Vi spelade inte speciellt bra, men vi gjorde det vi skulle och lite till vi går helt enkelt ut och visar var skåpet ska stå. Kände att jag inte var helt frisk så tog det lugnt idag. Men har man bästa brudarna brevid sig så går det ändå. Riktigt kul att målen bara sprutade in och vi hade närmare sagt allt. Jo det var faktiskt så.. Men det kändes verkligen inte som om vi mötte serieledarna. Eller snarare FÖRRA serieledarna, joda vi gick upp i toppen. Nu får vi kämpa vidare... 3 matcher kvar och de matcherna kan innebära 4:ran för oss nästa år. Och det är dit vi ska. 

Helt sjuk vad vi har utvecklats på detta år. Spelmässigt, fysiskt och psykiskt Finns bara oss själva och våra underbara tränare att tacka. De lyfter ett lag som inte haft så mycket till självkänsla och därmed inte vågat. Idag fick vi verkligen visa att även fast inte allt går som vi vill så jobbade vi och slet för varandra, det är mer än bara fotboll i vårat lag just nu och det tackar jag gudarna för och hoppas verkligen att det fortsätter såhär nu (=

<3


Bara för OSS brudar!

M A S S A  T A G G G G G !!!


Arboga Södra - tillberga 15.00 @ ekbacken.

Idag gäller det, så sjukt nervös är jag.
Antar att vi alla är det. Även de som inte ska spela. haha det måste nästan vara värst.. sitta brevid och det enda man kan göra är skrika och hejja på spelarna. Ne, är glad att jag ska spela.. få slita för sitt lag och att det inte finns några andra att skylla på om man inte gör sitt jobb.
Nej, vi får tänka att det är precis som vilken vanlig match som hellst, "vi kan och ska vinna!" Så får vi tänka nu också.
Vaknade 08.00 idag, antagligen för att jag är så nervös, jag kunde inte somna om så jag gick och joina mor min en trappa ner. Frukost och tv i tv-soffan.. skön morgon. Nu då? nu får jag sådär att jag bara vill att tiden ska gå jätte fort, springa fram, så fort att jag får träffa mina brudar NU! Vill känna på bollen och att nervositeten ska släppa.. men hellst av allt vill jag att domaren ska blåsa i pipan och de 3 pinnarna och jublet är vår´t!
Mm, och så SKA det bli!


yeah, I'm proud to be swedish ;)









Finns inte många jag gillar så mkt som jag gillar dig..



<3


shalalalal 7-0

Oj förtusan jag glömde det viktigaste..
MINA BRUUUDAR VANN STORT MOT FORSBY BORTA IGÅR!!!

0-7, älskar de där siffrorna! ;)


i´m standing right in front of you..

Yäs, tränade idag.. känns nästan som om förkylningen är på g bort? Man kanske kan ha en "två-dagars-sjuka"? Men kännde fortfarande att jag var lite tung i andningen men annars så gick det bra. Får väl igen imorgon istället men det gör inget för det är på lördag det gäller. Och JAAA, jag fick spela på lördag :D:D:D Nu är det tagga hela fredagen och förmidagen på lördag. Sen är det vinnst som gäller.
Klockan 15.00 @ ekbacken ska tillberga neeer! Right brudar? :D

Sovmorgon idag till 10.10.. tror inte att det är någon som klagar på det sedan gick det fort, skönt det. Åkte upp på stan och beställde klipptid efter skolan, verkligen behövligt!!!
När jag kom hem så pluggade jag teori, känns som om skiten aldrig sätter sig men det kanske den gör? Känns inte så iallafall men. Sedan ringde far och berättade att han hade lämnat in min telefon på lagning, great! Fick även låna hans sålänge eftersom att den lilla grisen fick en as fräsch ny mobil idag. Hehe ibland är det bra att jobba :D
Känns bra att ha en fungerande telefon och kunna nås på.. så ska nog allt ladda på den med pengar imorgon också så man kan vara lite social och svara..
Imorgon blir det att åka till marieberg med klassen och ettorna. Kul att göra någonting annat än att sitta i skolbänken. Blir väl att gå runt där (jag och emmie ska hitta första fik och sätta oss på) för dem som har pengar. Sedan käka mat tillsammans alla, hur vi nu ska få ihop det.. och sedan går bussen hem ca. 13.30 :P Vad som händer efter det har jag ingen aning om faktiskt. Blir väl inget som vanligt. haha

Nej, jag är frusen efter träningen i regnet. Så ska ner och mysa ner mig i soffan.
Kanske lite te och macka? mmmm!  ciaao!

Down

Som jag skrev tidigare så var det sovmorgon till 12.10. Men jag vaknade 07.30... inte okej. Men jag kom på att det är bra om jag går upp nu och känner hur jag mår eftersom att det är match ikväll. Men det skulle jag nog inte ha gjort för jag kände mig inte alls nå bra. Så blev bara att slå in numret till min tränare och tala om att jag tyvärr inte kunde lira ikväll. Otur, spelade inte mot forsby förra gången heller. Fast klart att mina brudar klarar sig ändå men tråkigt för mig bara ;) Blir att friskna till och försöka lira på lördag istället. Men tillbaka till imorse, Jag gick iväg och kollade på fotbollsgym iallfall, inte så många som tränade... nästan fler som satt brevid och var sjuka (så jag är inte ensam) haha. Sedan gick jag hem och slocknade i soffan en stund innan klockan ringde. Åt taco buffén (om man nu kan kalla den så?), Är faktiskt besviken på den, den brukar vara godare. haha

Pratar precis med larsson, blir att åka upp till samlingen med henne, tagga med laget och låtsas som om att jag också ska spela matchen... bara den lilla detaljen att jag inte riktigt är med och springer på plan... men jo jag kommer inte sitta tyst och still på läktaren inte för det finns INGET annat än vinst idag bruuds :D GO GO GOOOOO!


You´re mine, I´m ridin´ high like an aeroplane

Takida - Give Into Me


Halsen?

Skolan idag gick faktiskt fort idag... kors i taket.
Efter skolan blev det hem för att plugga lite trafik, äta och sedan upp och KOLLA på träningen. Ont i huvudet, snuvit och det kliar i halsen. NEJ, jag får och kan inte bli sjuk nu... blir alltså inget fotbollsgym för mig på morgonen imorgon, men matchen på kvällen då? Den ska jag väl kunna lira. Vi möter ju Forsby.  Joda, ska dricka mängder med te ikväll fast då kommer jag springa på toa hela natten... men vad gör det? INGET, för jag har sovmorgon till 12.10 imorgon, men det är tacobufé i skolan så ska allt ta mig dit och äta lite ändå ;) haha















when love takes over...


David Guetta feat. Kelly Rowland - When Love Takes Over


RSS 2.0