Ska vi?

Måndag och bara en vecka kvar till lov. Tyvärr så tror jag att denna vacka kommer gå segt för att Sofia och alla är bortresta. Men vi får göra det bästa utav det! 
 
Kvällen hemma hos Carro i torsdags var hur mysig som hellst och hoppas nu att  hon tyckte lika. Det bjöds på massa god mat och paketöppning. Tror vi räknade att det var 37 personer där som skulle fira Carros 18-års dag... stora som små ;) Fast jag tror att vi åt som om vi vore 100 personer! ha ha. Kvällen slutade ändå ganska tidigt hemma i sängen för vi skulle ju faktiskt till skolan dagen därpå. Kort dag i skolan och sedan blev det hem och färga om håret... Blev inte riktigt den färgen som jag ville ha. Men nu är iallafall det röda borta så med lite slingor i detta och lite sommar sol så blir det nog ganska så bra! :)) Sedan på kvällen åkte jag, elin, sofia, malin och ida till örebro och gick på fin resturang och bio där vi såg en shopaholics bekännelser. Bion var helt ok. Vi var på rätt humör för en såndär film. Fast ja, den var lite små fjollig.

I Lördags vare kolla och spela match som gällde i köping. Först kollade vi på södras A-lag som mötte kff där de fick stryk. Vi hann inte riktigt se hela matchen eftersom vi hade match mot Kolsva direkt efteråt. Vi hade den matchen så det var skönt... Tyvärr så släppte vi in lite för lätta mål så förlorade själva matchen (2-3). Men kände ändå som en vinnst med tanke på att vi hade matchen helt och hållet... Möter ju Kolsva i serien så då tar vi dem med målskillnad också. Och då har vi säkert hela vårat lag! :D
Mh och igår så åkte fia och linda till riga och paris :( Men riga folket kommer iallafall hem på fredag eftermidda så det är ju inte jätte lång tid kvar!! ;)

Ganska fint väder är det ute idag fast fortfarande kallt -.-

you give love a bad name

Redan tisdag, känns bra!
Vaknade utav mig själv i morse... hur skönt är inte det? Såg att det lös genom persiennerna och hoppades på att det skulle vara solen och hade då totalt glömt att det nästan var en dm snö igår kväll när jag var ute och gick. vad händer med vädret kan man ju undra!!! Men iallafall, skolan började med idrott där vi fick dansa! hahah kul men fult. Emmie kom som sagt till skolan idag också :D Gaah, vad brun hon var, helt sjukt  ;) Sedan var det film, lunch och småföretagandeprovet... gick nog helt okej på provet om man inte räknar med alla räknefrågor (kluriga). Nu har jag precis ätit lite fil och flingor och ska sätta mig med pluggandet igen. Ingen träning idag, ganska skönt faktiskt... blir istället en "krya på sig dag" och pluggdag kanske hinna med fia en stund om vi orkar.

2 dagar kvar tills Carro fyller! :D



bilder från götet

Okej, nu kommer bilderna från Hannas kamera sen Göteborg.


boll, stor boll


Vi var på en föreläsning om Astrid Lindgrens värld.


I början var det inte så intressant...


Nej, precis... inte intressant vare.


Men det blev iallafall bättre senare :D

Detta är då en LITEN del av mässan och ni ser några montrar.
;

Blev shopping och käk efter mässan.


;)
 ;)

;)


Dagens fråga var:
Om din "dejt" skulle komma och hämta upp dig i denna... Skulle du åka med honom?
;) hahah!



Söt-mikkis i bussen :)


Ja, också en fråga.




Kanon dag var det iallafall. Bra väder, bra sällskap!

bring it on!

Halo.
Ny vecka nu och det närmar sig Carros födelsedag och lov. Men ska hinna med en hel del innan det också. Ganska mycket prov och sånt kvar så sitter och pluggar just nu på Småföretagande. Men tro det eller ej men det känns som om jag kan det. Skön känsla! Sedan är det massa träningar, matcher och annat som ska in. Låter lite roligare då ;)
Match i helgen spelade vi också, mot triangeln på lördagen ( jag var inte med pga gbg resan) den förlorade vi tyvärr. Men på söndagen var alla omtaggade och då var det rynninge som stod för motståndet. 3-1 till oss slutade den matchen... känndes som om det kunde ha blivit lite fler mål från vår sida men ribban och stolpen ville inte vara med oss. För min egen del då? Jo, jag fick lira vänster back hehe, från höger yttermittfeldt/forvard till vänster back! Men det gick faktiskt ganska bra för min del där, fast det är tur att man har bra folk omkring sig. Så är lite nervös över att Jenna kommer sätta mig där nere. Kul med ändring men ovant.

Som jag nämde tidigare så hann jag med en Göteborgs resa denna helg också. Så kl.06.00 gick bussen från Arboga på lördag morgon. Segt att ta sig upp, men iväg kom vi. Hade låga förväntnigar på denna dag och det var nog rätt gjort för vi hade riktigt kul. (det blir vad man gör det till). Jag och Carro yrade runt och letade efter "kändisar", pännor och broschyrer. Haha, sjukt kul men också väldigt varmt för OOJ vad mycket folk det var. Kändes som om de tryckt in hela Arboga där inne. Visstja, kanske ska berätta vart vi var också... Vi var på nordens största turistmässa (eftersom att jag går handel passar det ju in). Antar att bilder kommer lite senare när jag lagt in dem på datan och fått dem av Hanna och de andra ;)
På torsdag är det Carros födelsedag och det innebär att tösen ska firas hemma hos henne på kvällen. Så blir att leta fram bordsskicket och någonting att ha på sig tills dess ;))

Idag...
Käner att min vänstra fotled inte är  på topp, den är svag och på gränsen till att vrickas i varje steg man tar så pappa tejpade den på träningen i morse och då kändes det bra. Men ju mer jag gick på den under dagen så kändes det inte helt bra. Så hoppade träningen nu på kvällen. De skulle ändå bara ta det lugnt eftersom det var dubbelmatcher i helgen. Även bra för mitt knä att vila sig lite från alla olika underlag och ilägg. Passade helt enkelt "bra" att hoppa över träningen idag... Men imorgon blir det dans på idrotten. haha vi får se hur det där går ;) Emmie kommer hem imorgon också, kan inte ens tänka mig hur brun hon kommer vara!!! ;))

DU eller jag?

Spårad skoldag idag, eller ja iallafall med klassisarna. Tur att man har er ibland! Det är helt sjukt vad mycke olikt folk det finns på skolan. Och hur folk beter sig kan man ju också diskutera länge. haha (matkön) hahaha
Lektionerna gick väl ganska fort de också, skrev om Tsunamis sista lektionen, intressant men hemskt. Var klara så snabbt så vi fick sluta mycket tidigare. Najs så hinner man med lite soljus också! ;) Men frågan är, vart är vår klass? var typ 7 i skolan idag IGEN!!! haha, hittar orken folk! ;)

Mat, plugg, övningskörning, träning och mer plugg kommer denna dag bestå av. Vissa delar skulle man ju vilja ta bort men ja, det måste ju göras.


ta risken?

Hel najs helg. Bjöd på både fotboll, umgänge och party! Matchen slutade 2-3 tyvärr. Men vi gav oss inte vi kämpade på hela matchen så det var bra! :D Efter det så åkte vi med elinB som nyss fått körkort (grattis!!) hem till Sofia för där fix och lite mat. Efter 7 kom tjejorna. Blev kortspel och massa musik! Sedan kom Linda ohc hämtade oss och körde ut oss till Hannes. Dit vägen har jag ingen kommentar på förutom att skriva hahah! ;) Men vi kom iallafall dit, och där möts vi av en massa galna killar som sjunger/skriker hejarramsor eftersom de precis kollat på derbymatchen ;)
Kvällen slutade ändå ganska tidigt hemma i min soffa med film och så. fick även 3 nattgäster som tog upp hela mitt rum. haha.
Söndagen vare plugg och slöa som stod på menyn.
Har kommit på att det snart är 3 månader kvar tills jag fyller. Känns sjukt länge MEN om man tänker på att jag vill ha körkortet då så är det sjukt nära. Har väldigt mycket kvar att lära i både körning och teorin. Måste verkligen komma igång ordentligt nu! Så pappa och jag tog en sväng igår (tisdag) och körde ut mot sjölunda och sedan ut till götlunda och sedahämtade Ida. Eftersom att det var så soligt ute så satt solbrillorna inte ivägen. Coolbrud ;) haha Avslutade kvällen med en långpromenad med larsson som sedan slutade hemma hos henne med sveriges godaste annanas och finalen i mästarnas mästare! ;) 
SÅÅ skönt att ha dig hemma larsson! :D


Folk, det är sooool ute!!! :D

hey you!

Ja, nu hamnade jag i en såndär svacka igen... Att jag glömde bort bloggandet.
Men kanske är tillbaka nu? vem vet?

Ah, vad har hänt?

Jo, Danmark var helt kanon! Kan inte riktigt förklara hur bra det var, man ville bara inte åka hem. Det som var positivt med att åka hem var såklart att Sofia kom hem så fick träffa henne i Måndags. 2 veckor... måste vara det längsta vi varit ifrån varandra på flera år! Iallafall, alltid kul att se dig babe. Och som alltid så hade vi en massa att prata om ( inte klara än) haha! Sedan har skolan bara rullat på, prov och sedan jobbat igen en massa också så nu ligger jag bara lite efter. Men det klarar jag! Och imorgon är det redan fredag och det gillar starkt!!! Blir att umgås med sofia hela dagen, bärnna skiva och göra fruktsallad. mmmm! Sedan på lördag är det dags för match mot Munktorp och sedan lite festligheter! Hoppas vi kan lägga upp ribban direkt på matchen imorgon, skulle vara bra för vårat självförtroende.

Skutt ikväll? ja, ja, nej, ja, kanske och nej! Gud vi var inte bra på att bestämma oss. Men kom tillslut fram till att vi hoppar det. Lite för mkt pengar för vår plånbok en sånhär torsdagskväll. Blir att spara sig till i helgen istället :) Så får blir en hemma kväll med en massa bra musik istället. Och det är inte fyskam det inte!


Justja, måste även berätta att jag skulle följa min kära mormor och morfars förslag att bli blond igen. Så i tisdags kväll slängde jag i en avfärgning. Kan säga att jag var väldigt lik hon i paramore --->

Sedan så slängde jag i en till för att vi tyckte att avfärgningen tog så bra på håret.
Det skulle vi inte gjort, det blev 1000 gånger värre. Gul, orange, vit och "vanlig"
var blandningen jag fick stå ut med en HEL dag i skolan.
Fast luvan satt där den satt kan jag ju lägga till ;) haha.
Sedan i onsdags så var jag inne hos min frisör.  Sissi och den andra tjejen som jobbar där diskuterade mitt hår ett bra tag tills de sa att det ända jag nästan kunde göra var att tona ner det till brunt igen om jag inte ville att håret skulle gå av. För jag hade innan sagt att jag inte tänker gå såhär en enda dag till. Sagt och gjort, det gjorde jag inte heller. På kvällen tonade jag håret brunt igen och ångrar det verkligen inte. Men hade varit kul att prova på att bli FINT blond igen. Men aldrig mer gör jag en avfärgning på en vardag. Kanske på ett lov... ett väldigt långt lov! haha
Tänkte nästan att jag skulle bjuda på en bild när jag har mitt verkligen oranga hår. (avfärgning 1) Men måste ladda in bilderna från kameran först. Sen skaffa mod. Sen så ;)


ETT MÅSTE!!

Bjuder på lite låtar sådär innan jag åker så ni inte saknar mig för mkt ;)
Tog en liten blandning för både mor&far, släkt och vänner ;-)





Danmark imorgon!

Fotbollsträning på tom mage? Aldrig mer.
Gud vad man inte orkar lika mycket som man brukar, och snurrig i huvudet blir man. Fast kan ju vara kul det också ibland. Fast inte när man inte vill! Läste precis på madde´s blogg att det var bara 58 skoldagar kvar innan DE tar studenten men jag får ju lov så det är ju inte fyskam det inte ;) Sen är det "bara" 117 dagar tills jag blir 18 barre! mmh, det ni! :D höhö

Har packat det sista nu, lite småsaker som ska ner bara. Typ tandborste och sånt.
Men de 3 P:na är med, träningskläder, fotbollsskor, benskydd och lite vanliga kläder. Jag har definitivt mer saker
detta år än förra året? Hur kommer det sig? :S
 







Riktigt så illa har vi det väl inte, men nästan ;)
Killar, vi hoppas att vi inte hittar svettiga kallingar i takena i år ;) haha
(Dagens diskussion på träningen) haha




Ha det så najs här hemma nu, själv "slipper" man en vacka till i skolan! höhö                                                                            *flirt*




//a.s







Newbody?

Morrn.
Newbody? känns som om ingen vill ha det nyförtiden. Eller jo, men de har redan köpt av syskon eller släkt. Aja, har iallafall sålt 7 paket. Men ska upp till 10. Så blir väl att betala de där pengarna som jag tjänade hemma hos M&M. Men kan inte skylla på någon annan förutom mig själv så. Frågan är bara hur fasiken gör Jenny? Hon har sålt mer är 100 paket? Stor släkt eller vad? haha

Nä, fotbollsträning snart va!
Och Danmark imorgon! (y)

RSS 2.0