Rodden 7/8-09

"det ser ut som om de är hämtade från arbogaåns botten"
Konstigt nog så tackar vi för den kommentaren. Det var precis så vi ville se ut. Men nu var det inte bara utklädnaden som spelade roll, vi skulle ro bra också. Och visst gjorde vi det!!! Vann båda loppen, men vi satsade på tiden ändå... första gången tror jag att vi fick 3.37 och det är bara FYRA som kommer med till semifinal. Vi låg då på tredjeplats, vasakrigarna slog oss med två sekunder (3.35) ;)
Andra gången då? Jo, vasakrigarna (hermans lag) rodde loppet innan oss och fick även där en mkt bra tid! Med andra ord, 3.25 gott folk! Vi rodde ut och sa att vi bara skulle försöka ha kul och även fast vi ledde så skulle vi försöka ro mot "de fyra semifinalplatserna". Vet ni vad? vi fick 3.26!!!!! Woohoo ;) Riktigt bra av oss! (första året vi ror så) Vi och vasakrigarna gick alltså vidare och med en sekund hade vi oturen att få möta förra årets vinnare... gympagycklarna. Men vi ska ändå ha kul och vara nöjda att vi tagit oss såhär långt.... Vi firar med utgång ikväll alla båtar! ;) 


Nu är det snart fotbollsträning, men ska inte vara med... känner att mina lilltår inte mår som de borde :(
Så ska vila dem. UU, inge kul! Ska iallafall ta mig dit upp, kolla och hälsa på laget =D Efter det så är det ner till mormor och morfar vid två. Där blir det grill och sånt. Sedan vid FYRA, jag tar det igen, FYRA så är det dags att ro semifinal. Och jag hoppas att vi har samma hejjarklack som igår. Ni fick en verkligen att orka ta det där extra årtaget ;) Ska väl försöka hitta lite bilder från igår också, alltid kul att se hur ful man är när man är koncentrerad... bara att kolla på alla fotbollsbilder. Ha ha !



Min pluttis slutat jobbat för denna sommar och det tackar jag för! :D



Ikväll är det upp till kamp mina vänner, vi ses på ån igen... Och ni andra, vi ses på källarn ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0